V I T A M I N I

ĆELIJSKA MEDICINA

  • Povećaj veličinu slova
  • Podrazumevana veličina slova
  • Smanji veličinu slova
El. pošta Štampa PDF

ZIMSKI PERIOD – VREME PREHLADA

KAKO MOŽETE OJAČATI VAŠ IMUNI SISTEM U HLADNIM ZIMSKIM DANIMA!

Na sve strane se kija i kašlje. Prehlađene ljude po ceo dan muči glavobolja i kašalj.

Odsustvovanja sa posla i iz škole rapidno rastu zbog bolesti i prehlada u zimskim danima.Procenjuje se da je u Nemačkoj oko 164 miliona slučajeva obolelih od prehlade u toku jedne godine, a najveći broj je u zimskom periodu.

Bolesti prehlada su najčešća oboljenja ljudi. Bebe i mala deca u proseku od prehlade obole 4-8 puta godišnje, a odrasli oko 2-5 puta. U toku života otprilike se prehladimo oko 200 puta.

Ako pođemo od toga da svaka prehlada traje od 5 do 6 dana sa svim simpotomima u našem organizmu ,provedemo 3 godine svog života kijajući, kašljući i brišući nos. Usled ovakvih bolesnih stanja i nužnih bolovanja ni ekonomske štete nisu za potcenjivanje.

PREHLADE-UZROCI I SIMPTOMI

Virusi su pre svega uzročnici prehlade. Broj virusa koji mogu izazvati prehladu kreće se oko 200 različitih vrsta. Rino virusi su najučestaliji kod prehlada.Oni su zastupljeni u više od 100 podgrupa. Do infekcije dolazi prenošenjem putem kašlja ili kapljičnim putem sa obolelog. Ali vrlo često se zarazimo i samim kontaktom preko inficiranih ruku ili predmeta.

Pre svega inficiraju se ljudi čiji je imunološki sistem oslabljen ili još uvek nedovoljno dobro formiran, kao što je slučaj kod beba i male dece. Infekcija rino- virusom sluzokože i ždrela ima za posledicu bolove u grlu, kašalj, kijavicu curenje iz nosa. Oboleli osećaju umor i malaksalost i pri pokušaju da se brzo pridignu loša cirkulacija to onemogućava.

U zimskim mesecima širenje virusa prehlade je naročito učestalo. Napolju je mokro i hladno ,a nasuprot tome unutra nas dočeka topao i suv vazduh.Samim tim mogućnost za infekcije raste.. Češće se nalazimo sa mnogo ljudi u zatvorenim prostorijama i virusi tada imaju najbolje šanse da se prenose. Ovo se odnosi najčešće na radno vreme a za naš imuni sistem to znači da se mora boriti protiv virusa i bakterija.Ukoliko je naš imunitet oslabljen prehlade se javljaju češće. Zbog toga upravo u tim hladnim danima našem organizmu su neophodni faktori za dobro funkcionisanje imunološkog sistema.

 

JAČANJE IMUNOG SISTEMA UZ POMOĆ ĆELIJSKIH VITALNIH MATERIJA

U principu, naš organizam se mora sam izboriti sa prehladama, a mi mu moramo u tome maksimalno pomoći. Vitamini, minerali i mikrohranjive materije su odlučujući faktori koji zaslužuju posebnu pažnju.

Oni jačaju odbrambeni sistem našeg organizma i pomažu nam da se zimi izborimo sa bolestima.

Jedan od najvažnijih vitamina za jačanje imunog sistema je VITAMIN C koji učestvuje u mnogobrojnim procesima u ljudskom organizmu. Tako da njegov nedostatak može izazvati mnoge posledice. VITAMIN C potpomaže stvaranje takozvanih ćelija ubica u imunom sistemu i kao hvatač slobodnih radikala štiti organizam od oksidacionih procesa. Izgradnja i stabilizacija vezivnog tkiva nije moguća bez VITAMINA C a stabilno vezivno tkivo opet kontroliše širenje uzročnika bolesti.

VITAMIN A štiti kožu i sluzokožu. On učestvuje u izgradnji i stimulaciji odbrambenih ćelija i antitela, a to je pretpostavka za dobar imuni sistem. VITAMIN E povećava aktivnost odbrambenih ćelija imunološkog sistema i važna je zaštita od slobodnih radikala. Takodje i vitamini B Kompleksa učestvuju u održanju odbrambenog sistema. Tako naprimer Vitamin B6 podstiče izgradnju ćelija imunog sistema.

Sto se tiče minerala i elemenata u tragovima najveću pažnju i značaj za imunološki sistem imaju selen, cink i bakar. Tako napr. Selen povećava aktivnost ćelija žderača, cink i bakar su važni za stvaranje antitela.

U osnovi je najvažnije da se vitamini, minerali i druge ćelijske vitalne materije uzimaju zajedno da bise iskoristio njihov sinergijski efekat.

ISTINA ILI ZAGLUPLJIVANJE NARODA?

Studija koja opovrgava značaj vitamina C

Ako verujemo takozvanoj“ Cochrane-reviji“ koja je pre nekoliko godina uradila anketu , efekat vitamina C kod prehlada je posebno umanjen.Mnogobrojni istraživači i naučnici su iz toga zaključili da je dodatno uzimanje Vitamina C u zimskom periodu precenjeno. U skladu s tim reagovali su i mnogi mediji.

Posledica: zbunjeni ljudi koji odvajkada to koriste i koji su uverni u efekat vitamina odjednom sve to se dovodi u pitanje.

 

Prema „Cochrane-reviji“ koristi od vitamina C su ispitivane u ukupno 30 pojedinačnih studija i 11000 proba. Analiza je rađena na delovanju dodatnog uzimanja vitamina c u prevenciji, trajanju i težini bolesti usled prehlada. Količina vitamina c koja je davana ljudima u eksperimentu iznosila je 200 mg dnevno.

U skladu sa rezultatima ovog pregleda, profitirali su ovde pre svega oni koji su izloženi teškom fizičkom opterećenju ili povećanom stresu.U ovom slučaju rizik od prehlade se može smanjiti za polovinu.

Nasuprot ovome, drugi ljudi jedva da imaju neke koristi od dodatnog uzimanja vitamina c., trajanje prehlade se , prema ovim rezultatima , neznatno smanjuje. A i na tegobe koje se javljaju usled prehlade jedva da se može uticati sa količinom od 200 mg vitamina c.

Pojedinci medju istraživačima koji su uvideli značaj vitamina c nisu se dali isprovocirati ovakvim meta-analizama ,imaju vlastito mišljenje o svemu tome, a ono je često rezultat iskustvenih parametara koji su rezultirali nakon uzimanja dovoljne količine mikrohranjivih materija. Vrlo često imamo izjave da ljudi nisu dugo imali prehlade, iako se ponekad jave, brzo nestanu bez nekih težih simptoma.

Na kraju još nekoliko saveta, da Vas zima ne bi „ hladno zbrisala“:

*kretanje, mnogo svežeg vazduha i dovoljno sna su pretpostavke za dobro zdravlje. Ovo važi i leti i zimi.

*u periodu povećane opasnosti od infekcija ruke se moraju češće prati kako se virusi prehlade ne bi prenosili putem ruku i kontaminiranih predmeta

*jedna uravnotežena ishrana sa mnogo svežeg voća i povrća iz domaćeg regiona je značajna osnova za unos mikrohranjivih materija

*za stabilan i jak odbrambeni sistem je važno optimalno unošenje vitamina, minerala i drugih mikrohranjivih materija. Zbog toga se preporučuje dodatno uzimanje kompleksnih sinergija vitamina i minerala.

* u periodu većih napora i opterećenja . potreba za vitaminom c može značajno porasti. Vitamin C se ne može akumulirati u našem organizmu. Zbog toga vodite računa o dovoljnom, svakodnevnom unosu ovog važnog vitamina.